Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 28, 2009

:: Ketandusan sumber maklumat ::

Tanggal 26 Oktober 2009:

Laptop incik suami tak bleh nk on..
Dia menggelabah dalam tenang..
Dalam hati aku "Yes!! Bleh beri baru,"..
Tetapi hanya ku pendamkan saje..
Dia pasrah dgn pemergian laptopnya yang dah berumur itu..
Last2 dia baring (sbb atas lantai) depan laptopnya..
Buat2 tido..
Padahal hati frust menonggeng..

Tanggal 27 Oktober 2009:
Si Isteri: B, nanti kite p singapore cari laptop nak??hehe
Si Suami:Hah!!jauhnye..kat lowyat pun banyak..
Si Isteri: emm..kita beli yg cam abg zali nye nak?murah je kot..
Si Suami: Ok, nanti kita cari kat low yat..

Aku masih nk hint2 suami untuk beli laptop..
Maka..

Tanggal 28 Oktober 2009:
::semasa nk tggu LRT nak jumpe ayahanda di Hotel Legend,KL::

Si Isteri:Bang, kite beli laptop touchscreen nak??
Si Suami:Hish, mepeklah..mahal!!
Si Isteri:Hehe..tp cantek tau, boleh lipat2 lagi mcm buku..
Si Suami:Berapa ribu..??
Si Isteri:Beribu2 jugak le..
Si Suami:Tak payah, beli bese2 je..tp ape jenama yang ada yang ayang tgk??
[wah..dia dah menunjukkan minat]
Si Isteri:HP kot, COMPAQ..
Si Suami:DELL pun mcm ok..tp abg xsuke ACER..
[aku dgn senang hati nyanyi 'ACER is the best'..incik suami hanya menjuihkan bibirnye saje]

::Perbualan kami pasal laptop terhenti tatkala LRT tiba::

Sehingga 30 Oktober 2009, masih tiada sembang2/diskusi psl pembelian laptop baru..Malam tadi aku simpan laptop (yang byk berjasa selama 5tahun kepada incik suami) dengan sayu hati dan letak di sudut kat ceruk bilik kami..huhu..

Kesimpulannya:
  • memalam aku tak bleh nk surf tenet
  • takleh nk fesbuk
  • tak leh nk tgk movie/tv series kat youtube
  • tak leh nk hapdate blog
  • tak leh nk tgk mcm2!!!!!



Berikut disertakan gambar laptop touching2 the screen yg aku serach kat google image..



















No comments: