Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 20, 2009

:: Demam KIK (part 1)::

Dah dekat 3 bulan aku bergelumang dgn KIK ni..dulu nama dia KMK..sesape yg keje gomen, kalau tak tau mmg malu le..hehe..aku xsuke KIK ni..kanpe..aku tak paham amende tau..tetibe nk soh buat tulang ikan ishikawa le, pareto le, CBA le..kitorg satu group pening..dah le 90% ahli baru..mmg takde semangat langsung sepanjang buat bbenda nih..tp ade gak part2 yg bg aku smgt iaitu bile dtg perjumpaan/meeting/diskusi..makanan mesti ade..yihaaa..time to get fat..dah 2 kali aku dpt mkn KFC free..ritu dapat snack plate..smlm (di saat2 terkahir b4 bertanding - 21 Okt 2009) dapat dinner plate add on nasi ayam dan sup..perghhh..mmg layan habis..tp aku tak mkn pun..2kali dpt kfc free tu aku bwk balik..take away la kunun..tingat hubby kat umah tak mkn..aku tapaukan sikit..hehe..yela..dah le tak masak utk dia, aku plak sedap2 oren dpt mkn kfc free..Last day preparation mmg kitorg pulun hbs..dlm plan setel sume benda lah skrip, slide, buku by at leats 5.30 pm..

Tp mcm2 halnye 7.20pm baru setel..tu pun ade sesetengah ahli yg terpaksa tgglkan diskusi sbb nk attend dinner kat hotel equatorial, bangi..termasuklah aku..mmg terkocoh2 le..dah le baju tak iron lagi, umah jauh lak tu nk balik..tp disbbkan taknak hangit p dinner, kang ape plak org katekan..aku balik gak umah..7.45 pm sampai umah (ptt time ni jemputan dah sampai) tp aku kat umah lagi..baru terhegeh2 nk p mandi (mandi koboi je) + solat +mekap sket2 je (alah..just tempek compact powder je ngan colek sket lipstik)..siap tepat jam 8mlm..chop..pas solat tu,aku cm tak nk pegi..hubby soh tanya mak cane..ceh..dah kawen pun kena tanya mak utk buat keputusan..shy me!!! mak kate, dtg je..gpun tak setat lagi..(FYI..kami ank beranak dok koje under satu jabatan..tp mak aku kat state..aku kt HQ..ni keje JPA ok..takde main kabel2)

Pas siap kol 8mlm tu, aku pesan kat hubby soh bwk laju2..dia soh aku bwk, sbb aku bwk bile time emergency cenggini mmg mcm pelesit..tp aku xbwk..hilang le keayuan pakai baju cantek2, tetibe bwk mcm nk terbang..no way..aku kata "abg bawak..ayang nk dok sebelah"..nasib le dia bertindak mengikut arahan..OTW tu, mak asik sms je..tanya kat mane..jenuh nk kabo setiap destinasi..padahal takdelah jauh sgt..tp tah np mlm td rase jauh beno dr umah ke bandar baru bangi..OTW tu lalu plak hospital az-zahra..huhu..tetiba hati rasa sayu..sape yg tau, tau la ek..='(

aku sampai tepat 8.20mlm..org sume dah masok sbb dah setat dlm 2-3 minit yg lepas..aku cepat2 masok dan dok dgn colleague (cik yati, k.norish dan syahmi)..pastu mlm tu aku mkn dgn kenyangnya..tanpa memikirkan hubby makan ape mlm tu..waa..bini kejam aku nih..
:: maaf ye!tiada gmbr yg dpt diselitkan, sbb aku takde mase nk snap2::

Berbalik kepada demam KIK tu.22 okt 2009 turn group kitorg utk buat persembahan..cuak mmg dah tahap dewa..tak leh nk kate..maklum le..aku di antara presenter nye..tgn dok ketaq mcm nk p intebiu..di tambah plak dgn sokongan2 padu staf di sektor P&P yang membuatkan aku lagi bersemangat dan takot+neves..tp kumpulan kitorg mmg sempoi, dgn ketua yang 'caro' (ayat dia yg suke dilaung2kan sms diskusi KIK)..kitorg mmg dah set dlm pale otak masing2 yg masuk KIK ni hanya utk memenuhi permintaan top management (TM)..utk menang??? oh tidak sama sekali..sbb takot tahun depan kena masok lagi..waa mmg tamau..tp TM kata, kalau tak no 1, no 2 pun jadi le..paling koman no 3..kitorg telan aliur jek..mane taknye..group tahun lepas menang no 1..mmg cabaran kitorg amat besar le..

::time aku tuleh blog ni, keputusan blum kuar lagi..nantikan di Demam KIK (part 2)::

~haha..ni slot montaj kitorg..time snap gmbr ni, kena plak time gmbr aku~
chop!!am i that fat..huh..
~presenter yang diberi kebebasan oleh ketua kumpulan "caro" utk buat ape saje bile naik atas pentas..itu pesanan dia..antara ayat2 dia yg aku igt "korang nk melompat ke, nk buat pe ke..sukati korang..janji present..caro"..haha ~
::Klik kat gmbr nk close up..ketua yang ujong kanan::

~aku partner ngan azam..tgn azam menggelatar siot..aku pun same je..haha~

~Bullah : 1..2..3..tunduk..~
Kasi hormat sama panel

No comments: