Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 18, 2011

KOPI KLUANG TIDAK HALAL

Salam semua,

Perhatian: Ini adalah sesi muhasabah diri

Pernah dengar Kluang Railcoffee??!! Im very sure lah uolss ni penggemar / pelepak tegar di kopitiam bagai ni..kejap tadi BW..terjumpa satu blog ni dengan n3 yang sangatlah Sharing is Caring..Just simply klik sini to get the info and ask urself lah (samada nk caya ke tak)..

Yang memualkan ialah kopi yang dihidangkan tuh (yang kononnya harum wangi semerbak tuh) ada campuran alkohol dan gelatin ba alif ba ya..nauzubillah..

Moral of the story:

Jangan mudah terpengaruh dengan NAMA KOPITIAM yang ala2 malay name nih..Perlu ada rasa was-was dalam diri.Kerana dengan rasa was-waslah akan wujud hukum haram dan akan mengelak diri kita terjebak dengan perkara tersebut (dah macam ustajah pulak)..Terutamanya bab-bab makan ni kerana ia akan menjadi darah daging yang turut mempengaruhi akidah, akhlak seseorang muslim itu..

So tak perlulah kot berbangga bile kita mampu untuk makan di any kopitiam (sbb harga pun mahal jugak). Kerana belum tentu apa yang kita makan ini halal atau sebaliknya..

Kepada ibu mengandung atau ibu yang menyusukan anak, tolong la jangan senang-lenang nk masuk restoran-restoran yang sebegini..Kesian kat anak dalam perut dan yang minum susu kita tuh..sob..sob..terfeeling lebey plaksss..


Semoga kita sentiada berada di bawah perlindunganNya..

Nota kaki: ini hanya pandangan peribadi dan bukan nak attack sape2.Maaf jika terasa ye..(nama pun personal blog kan!!!)..Saya bukan muslimah sempurna tapi sentiada menginginkan menjadi sebegitu..Doa2kan..amin..

No comments: