Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

Durian oh durian

Salam semua,

Achknowledgement..
Entry kali ni teman nk nyembang cakap orang perak a.k.a parit..
ape kehe nye yong??
teman nk nyanyi sikit sebab ada kaitan dengan tajuk n3 kali ni..

threee...fourrr..
oh kome doyan dah berbunge..
moh kite pikat anak daghe..

Ape?? sumbang??
ah.lantak kome le..
teman nyanyi dalam hati je pun..kui3..

Idaknye..tadi blogwalking (bahasa parit msih same ye!!)
nampok le org buat ceghite pasei doyan ni..
adui..sedap la pulok..
macam nk soh je incik suami belikan..
leleh2 aliur teman ni ha..
seingatnye la kan, last makan dah nk time deliver si iman rizqin..
tu pun jenuh pujuk incik suami..
alah..bukan jenuh pujuk soh beli pun..
kebetulan mak bawok kan tempoyak dari ipoh..
Mak bagi soh simpan buat tempoyak..
incik suami pun takleh tahan ngan doyan..
habis disebatnye satu tupperware eskem tuh..
maneh le katekan..huhu
kalau tak mesti ade stok tempoyak dlm fridge lagi..
kalo mak buat tempoyak..
dia suke yang maneh2..
doyan mahei belinye..
oghang slalu gune yang dah lame2 kan..
ini idak..yang maneh berlemok tu dia buat tempoyak..
pastu frozen kan..
memang tahan untuk jangka mase lame..
tak caye??
kome ce la try buat..mesti meletop makan..

Teman ni kalau makan tempoyak...
asei ada nasi paneh + kicap + tempoyak..jadi le tuh
tak payah lauk bagai..
arwah opah pun pelik nengok perangei cucu dia ni..
selalu oghang cicoh dgn sambei ke dak???
last2..sampei ke tua, suka makan tempoyak mentah gitu je..
takde sambei pun tak ngape..

Adui..bile leh ngedap doyan ni..
tak pun tempoyak..
huhu =(














~ Keco alior nengok durian + sambal tempoyak..adusss ~
(pics from en.gugel..thanx)





Nota kaki: dah sms mak tanya ada buat tempoyak ke tak?? hehe..soh bwk kajang!!

Kemusykilan!!
Apesal nk buat n3 ckp bahasa parit??
adakah kerana penangan cite hantu kak limah (kat mane2 asyik dengar dialog 'kite bako..kite bako")
tak pun penangan cikshidadariparit tuh??
owhhhh...

2 comments:

~farah~ said...

elok beno aku baca entri kome time nk lunch ni weh. lapo bebeno rase dah ni..lama tak makan tempoyak..uwaaaa :(

p/s : entri "kenapa ye??' tu aku tau jawapan nye. *wink wink :)

~mrs.yie~ said...

tu le pasei..tempoyak oh tempoyak..sedap cicah ngan timun..adussss...nyum nyum..

p/s:haha..ko tau..aku pun tak tau..kuang3..tp aku rase aku tau le..oppsss