Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 28, 2011

Kalau nk masuk syurga, kena la bersabo!

Raya lepas, sempat buat 2 jenis kueh iaitu chocolate chip ala femesamos dengan cornflakes. Yang femes amos tu habis dibedal incik suami lagi lagi time anak bini balik kampong berpantang. Yang tinggal yang cornflakes tu je..Satu botol lagi..


Asal???
Sebab kueh tu keras cam batu!!! wihuuu..terlebih tepung gamaknya..
Balik dari berpantang si abang iman macam suka pulak,.kuehnya pun dah lembut sikit..
haha..sebab dah masuk angin le tuh..lemau namanya!


Satu malam, tengah dinner, iman makan nasik dengan kueh cornflakes..senyum je ummi bila ada gak insan yang sudi makan..Tapi dia bukan makan sangat pun, setakat kutip cherry dia je..pastu masukkan balik dalam bekas..cehhh..ada gak la dia makan kuehnya tapi boleh dikira..


Sekali babah kata "Iman je yang berani makan kueh ummi"..sambil gelak gelak demon kan!!


SENTAP disitu!!


~end~
ihsan gugel..tak sanggup nk tunjuk cornflakes cam batu tuh..
Pasni ni nak buat lagi la..hehehe

3 comments:

Cik Bambam said...

aku buat cornflakes madu x buh tepung jek weh.. so sedap jek lar makannya..hehehe

Amiizaa2001 said...

hehehheheh mama share resepi...:)

Anonymous said...

hihihi.... auntie yati nampak iman dah buat sesuatu kat biskut cornflakes tu dan oleh itu hanya iman jerlah yg makan. yati...