Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 6, 2010

Iman vs ulat beluncas

Mama kata iman macam ulat beluncas..ummi pun notice jugak benda nih..tp kenapa ulat beluncas ye?? hehe..Umur iman 3mths, dia dah mula meniarap..masok 4mths, masih meniarap.Undur??Tak berapa nk undur sangat.Tapi sejak kebelakangan ni ada satu gaya baru iman untuk dia undur dan kedepan iaitu dengan cara mengesot ala2 ulat beluncas..Saya tak pasti gaya ni biasa dengan budak2, al-maklum le baru anak 1st.Tp memang klakar tgk dia nk bergerak..Kena angkat ponggong sikit baru ke depan atau ke belakang..Tp tak selalu dia buat, maybe payah atau badan berat sangat..hehe..Tapi tak pe la, at least dia cuba juga untuk bergerak kan.

Sekarang ni, kalau letak atas katil memang harus dikepung keliling dia, dan tak berani tinggalkan dia sorang2 takot tetiba terbang ke lantai pulak.Mane la tau dok syiok2 ngesot skali dah pandai naik bantal..Tak ke naya!!

Takpela Iman, buat pelan2.Setiap budak pertumbuhannya berbeza2.Ada yang cepat ada yang lambat.Yang pasti ummi tak sabar nk tgk kamu merangkak seterusnya bertatih, berjalan, bercakap..Bila saat tu datang, memang jenuh jugak la ummi dgn babah kamu kerjakan..haha..

Aksi-aksi iman seperti ulat beluncas..






























5 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

comelnyaaaaaaa....:)

Huszaini said...

comelnye!!

~mrs.yie~ said...

iman sedang berusaha keras utk ke depan belakang tuh..memang sgt comelll

Nurul Farhana Kasim said...

comell...lin, ak rasa bby mmg cmtu kot...fariz pon sama..rmbut xtmbuh ye...?

~mrs.yie~ said...

rambut??kire ada la tuh..kalau dulu jadi si pekan, skang ni dah tak pekan dah..dah tumbuh sikit2 tp masih halus..