Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 28, 2009

pasembor ohhh pasembor

date: 27 Disember 2009 venue: taman universiti indah

Di suatu petang yang hening...

Selepas seronok melayan mimpi, aku bangun dan mendapati perot berbunyi2 tanda minta untuk diisi..tetiba tekak rase macam nk makan pasemboq..dah lama tak pekena pasemboq..kalau dapat petang2 gini mmg layan gak le..seperti bese, incik suami lah yg akan menjadi mangsa mencari itu ini bagi melayan kerenah makanku..hehe..Sementelah dia pun mmg nk kuar cari barang, maka aku dgn sonoknye memesan "pasembor satu ye"..dia pun ok je..

Jam menunjukkan 7pm..tp kelibat incik suami masih tak kelihatan..ayo..ape lama sangat..disbbkan tak leh tahan sgt dan tahap kelaparan dah memuncak, aku pun turun dan menerjah roti kat dapor..makan 2 keping je, tak leh byk2..nti takot pasembor tak muat nk masok perot..=)

7.30pm incik suami tepon.."Yang, pasembor takde la, kat equine takde, kat tmn u ni pun takde!"..aku pun mcm pelik, dlm byk2 kedai mamak takkan takde.."ce cari kat Maulana, kat serdang tuh".."ea??ade ea??ok abg cari"

8pm..incik suami balik..dgn harapan dapat makan pasembor di umah dgn pelahapnya..hehe..malangnya bila bukak je pintu dia soh siap..uik?? "cepat siap kita makan kat luar je" dgn nada yang mcm marah pun ade..huh..ape hal lak nih..upe2nya pasembor takde..dia ckp kat maulana pun takde..aduyai..kempunan..kempunan..

bile masok bilik, dia nk solat maghrib, sempat plak membebel.."len kali nk pasembor tggu balik ipoh"..wah sampai begitu skali ke??bile lagi plak nk balik ipoh nye!! takkan kat sini pasembor takde??mmg dahsat le..aku pun dgn serta merta terus tarik muka masam+moncong ala2 moncong todak dah..huh geram pun ade!!

Malam tu kuar, dia bwk lagi p kedai mamak maulana kat serdang tuh..aku pun ckp " kat sini kan takde,np nk pegi lagi??".."ayang tanye la lagi, kot2 malam ni ade plak"..???? bleh plak gitu ye..bile nk masok kedai tuh, aku mcm ternampak plak bahan2 yang nk buat pasembor..huish..ade ni, mane bleh ckp takde!!

kami pun duduk, org bangla (bangla kot) tu tanya, mau minum pe?? kami pun order fresh orange..pastu bile time makan aku pun order la..saje nk test.."pasembor ade??" mat bangla tu pun kerot dahi.."takde" sambil geleng palenye.."eh..barang buat pasembor tuh ade kat depan??"..jawapan paling best aku penah dgr.."ITU ROJAK..BUKAN PASEMBOR"..Toingggggggg...aku rase mcm nk tepok pale org samada diri sendiri atau mat bangla tuh.."pasembor tu rojak le" serta merta ckp kat incik suami kat sini org tak panggil pasembor kot..adui..padan le cari merata org kata takde!! aku ckp kat bangla tu.."saya nk rojak..kalau kat utara org panggil pasembor".."saya tada tau, baru saje keje sini"..dgn rase bersalah nye ckp gitu kat customer..

pas dia blah, aku pun toleh kat atas tempat buat pasembor tuh, mmg trang tang2 dia tuleh rojak/mee rojak..hahaha..sape yang bengap skang nih??aku kah??

sejurus pastu, aku dgn incik suami tergelak berdua2duan kerana insiden itu..Kat sini rupenye org tak paham perkataan PASEMBOR..kesiannya..kat utara, senang je..masok kedai mamak, ckp je nk pasembor, terus ready..klu kat kedah/penang sana nun, pasemboq lagi ha cakapnye..

Inilah yang dikatakan "A Lesson To Learn".. =p

minggu ni nk balik ipoh, nk terjah pasembor kat silibin tepi billion tuh..perghh..mmg sedap..layannnn..

~end~

2 comments: