Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 25, 2013

Nak makan meatball la konon

Kitorang laki bini mmg jenis tak suka plan nak ke mana klu hari cuti.selalu main terjah.kalau dah panas ponggong sgt, p tesco pun jadik la.
Bila dah tak suka plan, mmg nama nak ke tmpt2 best tu takde la.

Hari tu hint2 hubby nak makan meatball.ikea la kan.tp dia ni pantang dgr ikea skang ni.mesti nak ungkit kesah byr parking smpi doploh hengget tu..nyampah aku.

So smlm kan cuti, pdhal dah plan lunch nak masak nasi ayam.dah kuorkan ayam pun.tp tetiba waktu mandi beramai-ramai (bkn semua mandi sekali, ikot turn la dgn anak2 sekali) dia bg idea.ajak kuor nak p survey akuarium..ada hati tu nak bela ikan.kete yg dibela dan dibayo bulan2 pun bersagat2 daki, nak mntk cuci pun punya hazab ya ampun..ni lg ada hati nak bela ikan.

Aku dah bg syarat, nak bela ikan boleh.tp kena beli akuarium yg elok.kaki dia tak nak bogel.nak yg mcm kabinet tu.kalau cuci, sila cuci sndri..aku takot nak pegang ikan hidup..ok.dia terima seadanya.smlm dah survey dua kedai.ok la..range harga dlm 300-500.to survey je..lakiku mmg suke survey2 ni..keje tetap dia.

Lepas tgk ikan terus menderum ke ikea.dah byk kali pegi tp nak jugam guna gps.xphm aku..hbs kan bateri je.tp ok gak kan.leh nmpk traffic.smlm ikot jln lain..clear dan kurang tol.

SesAmpai je dr highway nak masuk ikea tu (hgway yg sederet dgn tibi tiga) dah start jem.mak ai..mmg mcm nk patah blk.laki ku kata xde keje.dah smpi nk patah2 blk.nak masuk dan cr paking je dah sejam.dpt tmpt sempit lak tu.kancil je muek.

Dah masuk ikea, tgk2 gitu je.xde niat pun nak beli pape.tp sbb msk jam 1tgh hari kena menjustifykan jalan2 supaya tmpt makan reda sikit.
Tp nan ado..ramai giler manusia nak makan meatball.kitorg solat dulu.adik buat hal plak.xnak babah dokong.dr dlm surau si ummi dgr anak melalak2 nak kan maknya.so nama nak babh pegang adik sementara si mak beratooooorrrr panjang nak membeli meatball dgn ciken wing mmg xde la..dah tu aku pun tarik muka 14, ajak balik je..mkn kat luar..dah le nak kuor jauh berjalan..mmg hazab lawatan ke ikea hari tu.

Kami decide mkn kat papa john je.makan le pizza.ummi treat uoll.konon nak kasik tutup mulut babah.konon la..tp laki aku tu smpi tahun depan kang dia ungkit kes ikea ni.hari tu dah kena paking bayo doploh hengget.kali ni, p ikea semata2 nak solat zohor..ok fine!!!

Waktu bayo, soh hubby bayo kan..tp duit aku eh..dah bajet dah, mest tak lebih rm55.sbb x amim byk..sekali nmpk dia kuarkan wallet topup duit td..jadahnye!! Takde pulak dia tgk bil tu kan.

Yg si omak jenuh melayan anak dara meratah sos tomato..mnceceh kena baju omak haaa..dah hbs basuh tangan bagai, terus la kuor gitu dan terus lupa pasal bil tu..

Dah lepas berbatu2 dr ikea, baru la terpacul dr bibir tny berapa bil td..dia bg b..eh..terlebih bayar sudehhh..rm11.90 hokeyhh..nampak sikit la.tp bayo ttp bayo kan.si ummi bebel la, kno x cek bil.caner boleh terlebih key in food ni.sape punye..ape mknn nye.dah haru sekejap..haishh

Ni mst keje si budak papa john tu..order lain bg lain.pastu siap add bil plak..hantu betoi..patot dpt hrga kid meal tp dia add hrga asal...danggggg..rugi..kalah dia tapaukan ok gak..




Ni hal..yg last item tu..ntah dr planet mana dtg..marah aku

Lepas reda, tny le si hubby..

Isteri:ayang berkenan rak td tu..yg rm199 tu.

Suami: la, x ckp, abg ingat xnak, selalu amik pensil kertas sume nak tulis

Isteri: lor..org dah hint2, dia buat donno je..huhuhu..ok xpe..mggu dpn kita p ikea lagi (sambil kenyit2 mata)

Suami: xde keje!!

MELEPAS T_T

posted from Bloggeroid

2 comments:

::zLyNn:: said...

gigih ko kan nk g ikea lagi ahahaha

dalilarahmad said...

laki aku dpt bonus, mmg la aku gigih.tp mmg malang naseb aku hari tu kan..tak dpt pape..dpt penat je..aku nak rasuah dia lagi mggu ni..tp dia ckp, ok je nak rak tu..siap dah adjust tmpt lagi..semakin cinta la jwbnye..hahaha