Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 3, 2010

Testing 1..2..3..

Testing..testing...

Owh..hidup lagi blog nih..

Saya akan start update lepas raya!!!

Daa..byk benda nk cite...hehe

Wednesday, June 23, 2010

Sebelum segalanya "TIDAK BOLEH!!!!"

BEFORE TU, ADAKAH GAMBAR DI BAWAH SESWAI DENGAN TAJUK POST KALI INI??!!??

^_^




Last week, bahagian kami 'terpilih' (dalam erti kata sebenar "dituding jari") untuk bersama-sama dengan bahagian infra untuk jadi 'urusetia tegar' bagi sesi workcamp ICU JPM bilangan 6/2010..Nak kata bz sangat tu, last2 minit baru gerak..Urusetia tegar la konon, dah bosan sangat dengan benda2 nih..Yang membuat kan si 'mommy-to-be' very the excited sbb buat dekat shah alam..Tak jauh sangat..So ada peluang untuk melinjan before deliver next month..ngeee..Boss tak bagi pegi sebenarnya, tp bese la, nak ikot jugak..Before hari kejadian, PPN Selangor selaku tuan rumah telah mengadakan makan2..Itu la part yang paling best dan paling2 dinanti2kan..Restoran boleh tahan le..tak tahu bape bintang..So lets the picture do the talking ok..

Venue: Restoran Tasik Indah, Shah Alam
Date: 17th June 2010
Time 8.30pm

Menu yang harus dicekik


Sebelum menjadi alam flora fauna
*From left : Cik mast,Pn. Norish, Me the Mommy-to-be,Pn. Eliz, Pn. Yati


Cak!!! First meal yang tiba : Braised Shark's Fin Soup With Crab Meat
**untung bby dlm perot, belum kuar lagi dah makan sup sirip yu..huuuu


Ni nama dia Yam Ring Basket
**rase macam hampeh..eiiii


Penuh meja, tak habis..membazir!!!



Chaiyok!!ketip Mr.Crab guna playar tu..tapi tak terketip pun..
**last2 boh dalam mangkuk balik..hehe


Maka malam itu, kami tidur dengan amat lena kerana 'makan tak hingat'..

~endd~

Friday, June 4, 2010

1 Month ++ To Go

4th june...

im 33 weeks 2 days now..

cant wait to see our little jr..

this few days, had very bad back pain..

hard too walk..

my foot!! Ya Allah, like dinosour's foot already.. =)

Syukur to Allah, almost 90% preparation has been done like baby stuff, mommy-to-be stuff..

right now, busy find out 1 perfect name for our little jr..

semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT

Amin...




Gambar hiasan
*kot la anak kami chumel mcm ni..hehe

Happy 1st Anniversary

HoneyBeLikeMe


~ 30th May 2010 ~
~ Our 1st Anniversary ~
~ It was a simple celebration ~
~ With sincere hugs and kisses ~

To my beloved hubby
Thanx for ur love

Sunday, April 18, 2010

Alangkah Indahnya Kalau Setiap Hari Pun Begini

Memang indah bila diri sedang sarat mengandungkan anak dia..Bagaikan Puteri!! =) Tatkala perut makin membesar, adalah sukar untuk membongkokkan badan untuk memotong kuku kaki!! Kuku kaki selalu disamaertikan dengan memotong@membuang benda yang kotor.Tapi, ketika mengandung, adalah tidak salah kalau kerja memotong kuku kaki disempurnakan oleh kaum2 yang bakal bergelar bapa!! Oleh itu, kesempatan emas ini telah diambil dengan sewajarnya bagi merealisasikan diri untuk menjadi bagai seorang tuan puteri..


Kepada kawan-kawanku yang masih belum berpeluang merasa saat ini, mari sama2 kita gapainya dengan berkahwin dan mengandung..


Jom kita saksikan sedutan gambar incik suamiku yang sedang khusyuk memotong kuku kaki isterinya yang sedang sarat mengandung..

renung-renungkan, dan selamat beramal!


khusyuk..khusyuk..



buat sehabis baik..

~end~

Friday, April 2, 2010

Mr. and Mrs. yie Junior

Semalam, kami pergi monthly checkup di Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah. Seperti biasa, Dr Fazlina Hanum akan membuat imbasan baby bagi melihat perkembangannya.Tapi disebabkan pada hari yang sama, detail scan akan dijalankan, maka, Dr Fazlina hanya membuat imbasan bagi melihat perkembangan jantungnya.Alhamdulillah, baby ok.Kemudian, Dr Fazlina bertanya, "nak tahu tak baby apa".Kami terpandang antara satu sama lain, dan senyum pada pada Dr Fazlina. "It's a tutttttt"."Nampak tak dia punya tuttttttt".=) Hehe.Cara baby menunjukkan jantinanya kepada mommydaddy sangat menonjol.Ok our little jr., we know what suitable colour,name,mitten,bootees,bonnet, blanket bla..bla..for you.Finally..
Di sebelah petang pula, kami datang semula ke Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah bagi menjalankan detail scan.Kali ini, tidak berjumpa dengan Dr. Fazlina.Tp kurang pasti pulak nama Dr. tersebut.Yang hanya tahu, beliau adalah pakar dari HUKM.Seperti yang telah Dr.Fazlina pesan, ambil nombor lepas jumpa dia, maka, kami pun dapat la first turn.Masuk2 bilik, terus disuruh baring atas katil.Dr. tersebut pun meletakkan gel ke atas perut dan scan.Terus dia melihat setiap organ bayi bagi menentukan samaada ada kekukarangan, kecacatan dan sebagainya.Dari saiz kepala, saiz badan,panjang tapak kaki, jari-jemari,telinga,mata,batang hidung, bibir,jantung,paru-paru,buah pinggang,backbones semua dilihat dan bacaannya akan dicatat oleh nurse bertugas.Doktor kata our baby is normal.Alhamdulillah.Moga sehingga kelahiran dan saat dia membesar, segalanya normal dan sihat.
Sekali lagi , ketika membuat detail scan, Dr. tersebut memberitahu jantina.Kami hanya tergelak.Tp nasib kali ini , baby tidak begitu menonjolkan jantinanya..Fuh...baby..baby..bikin panas la..
Kemudian, kami singgah di kedai baby untuk menambah keperluan bayi.Membuat sedikit lontaran (yakni shopping..menabur duit) seperti menambah mitten,bootees,blanket,face towel, pampers dsb.Dan seperti biasa, daddy-to-be tak bagi beli banyak2 walaupun mommy-to-be sangat teruja nak beli itu dan ini.Apa nak buat, follow the leader.Takpe, nanti dalam diam2, mommy-to-be pergi melontar sorang2..=) ..baru layan
Pesanan daddy-to-be: Jangan nk upload gmbr scan baby dlm fesbuk ke, honeybelikeme ke..tunggu dia keluar dulu..=(
1st warning yang harus dipatuhi..baik boss..hamba menurut perintah..
~end~

Wednesday, March 31, 2010

Ceritera nasi lemak di hujung minggu


Last week, teringin buat sendiri nasi lemak..bukan tingin makan, tp tingin nk masak..tak penah seumur hidup masak nasi lemak, hanya tahu makan shj..sungguh naif..maka, malam sebelum hari memasak, diriku telah menelefon ayahandanya untuk mendapatkan resipi 'nasi lemak yang sedap'..haaaa..bukan nasi lemak biasa ye tuan2 puan2..setelah jenuh mendengar segala resipi serta pesanannya, diriku pun tidurlah dan kunci jam 6.00pagi sbb nk masak 'nasi lemak yang sedap'.

Di hari kejadian..

6.00 pagi, bangun dari tido, hanya cuci muka, terus turun ke dapur, keluarkan ayam, dan meletakkan bahan2 utk dimasak nasi keluar dari fridge, potong bawang+halia+garam+garlic..rupe2nya byk lagi bahan2 yang diperlukan tp masih lagi ada di kedai..aduh..tenaga incik suami harus dikerah..pastu naik atas dan mandi serta solat..gerak incik suami..liat bebeno nk bangun..dah pesan, jam 7 mesti dah start enjin moto gerak p kedai@pasar..tp 6.55am baru nk solat..huish..marah sungguh..dalam 7.15am baru dia gerak p kedai..time tu gak, diriku membasuh ayam dan mengunyitnye..emm..pastu goreng..sambil2 membasuh nasi utk dilemakkan..hehe =)

Hampir jam 8am, incik suami tiba dgn sebundut barang dari pasar borong..wah..hebat..trus mintak tolong dia utk sama2 berperang di dapur..sementara diriku menggoreng ayam dan ikan bilis, minta la tolong incik suami masukkan bahan2 untuk dimasak nasi bersama2 santan yang telah dibeli..

Dialog kami berdua:


Suami : Yang, caner nk masukkan santan ni??
Isteri : Ayah kata smlm, mcm masak nasi biasa..sukat mcm biasa..

Maka incik suami pun buat le..Selepas itu, trus menekan suis "rice cooking" bagi meneruskan misi..selamatlah satu bab..Bila ayam dah goreng, ikan bilis dah goreng..bermula pula kisah nk menggoreng sambal..aduyai..nama senang, goreng sambal, hanya bawang, cili dan garam..tp petua ayahanda mlm tadi, campurkan dgn air asam sedikit dan santan..mmg penah diajar oleh org gajiku dulu..tp selalu bila buat sendiri mesti tak jadi..rupe ada tp rase, mak ai..mcm budak baru belajar masak..tp dengan hati yang cekal serta niat kerana Allah, nk menjamu perut suami tercinta, ku teruskan jua..guna vision sederhana besar dan masukkan minyak..bab minyak lagi satu hal, selalu salah bajet..kekadang terlebih, kekadang macam org kedekut, sikit bebeno..kali ni dgn advice incik suami, letak la sedang2..agak2 dah panas, masukkan bawang..setengah tupperware boh..konon nk banyak..tumis2 punye tumis..pastu masukkan cili, then air asam..tp mungkin sbb dasar kedekut minyak, tetibe tumisan tadi jadi kecik..siap dah itam tepi2 vision..mak ai..sambalku hampir hangit..tidak..seharusnya tidak jadi begitu..mmg dah dasar tak reti buat sambal..tp last2 jadik2 jugak setelah di'alter' sana sini..tp hasilnya hanya ciput..patut kalau bawang banyak, cili banyak, haruslah sambalnye pun banyak..ni dah kena makan dek api kot..aduyai..dapat le sepiring kecil..macam tak balance plak..nasi masak sampai 6 pot (kecil) sambal hanya sepiring kecil..haha..klako..masak nasi byk sbb makayah serta akak nk dtg, lunch trus mak pesan..tu yg masak byk..

Lagi satu dugaan yang kami terima bile nasi plak tak nk masak..ape kes..resipi sume dah ikot..periuk nasi punye button asyik ternaik je..incik suami dah bengang..bile tekan balik tak sampai 5 saat, naik balik..tekan, naik..tekan..naik..tahap kebengangan incik suami dah memuncak dan telah memaksa dia untuk menyendal button tu dengan lipatan suratkabar..hehe..dgn harapan dia tak naik2 dah..pastu dah bau mcm hangit..ayo..diriku terus membuat saranan utk kukus sahaja..dah satu keje nk jerang air pulak..time ni dah jam 9am lebey, nasi tak masak2..

Rupe2nye dalam diam, rice cooker tu dah x nyalakan lampu..mak ai..apakah yang telah incik suami lakukan terhadap hadiah kawin kami??? dah tak bernyala dan button tu pun, dah siap loose lagi..RICE COOKER KU ROSAK!!!.. macam tak penah buat dek orang, masak nasi lemak guna rice cooker sampai rosak!! myb 1:1000 ..pergh..penangan apakah ini??? haha..kelakar pun ade..bayangkan kalau tiap kali masak nasi lemak, rice cooker rosak!! giler ke ape?? hehe..takkan lepas tiap kali masak nasi lemak kena beli rice cooker baru!!!inilah Encik Sukri dan Puan Dalila..mmg dahsat sungguh ketika berperang di dapur pada hari tersebut..

Bila nasi lemak selamat dikukus, maka berakhirlah segala penantian nk masak nasi lemak..tp nasi nye agak berminyak sbb 99% masukkan santan..haha..patutnye sikit je santan, kena lebihkan air..aduyai..Bile makayah dan akak sampai, tergelak depa bile tahu kisah ini..pastu ayahanda nye pun masak lagi nasi lemak lagi sekali, tunjuk cara, banyak mana air dan tumis sambal lagi sekali..owh......baru ku tahu begitu nk buat sambal (tambah2 bile nk buat dlm kuantiti yang banyak)..emmm..bleh la pasni jadi otai buat nasi lemak..hehe..

Pesanan mak lagi satu, kalau nk terer masak macam ayah, time pegang senduk, tangan kiri kena letak kat pinggang..haha..tp mmg diriku perasan yang tiap kali masak, tangan kiri mesti naik ke pinggang..upenye bapak borek anak rintik..dgn harapan, bleh la terer masak mcm ayahanda..aminnnnn...=)

Note: Pasni nk belajar masak nasi beriyani gam pulak..hehe..cite2 ku besar!! =p

Gambar hiasan

(tapi begini lah bentuk rice cooker tersebut, cuma kaler pink)